lauantai 23. joulukuuta 2017

Joulun huumaa Rotaryn kanssa!

Hola y Feliz Navidad! 

Aloitetaan nyt pari viikkoa sitten, kun Rotary club Las Palmas kutsui minut heidän kanssa jouluillalliselle 13.12. Mun oma Rotary club täällä on siis Rotary Club Máspalomas, mutta koska se on niin ''kaukana'', niin mun tutor oli sopinut, että vietän jouluillallisen Las Palmasin clubin kanssa. Kaikki pukeutuivat hienosti, joten minäkin koin velvollisuudekseni siistiytyä, ja siitä alkoi sitten mekon ja kenkien metsästys, mutta molemmat löytyivät todella nopeasti.

Illallinen alkoi vasta kahdeksan aikoihin, joten oli odotettavissa pitkä ilta, mutta ei se mua haitannut, koska pääsin puhumaan muiden vaihtareiden ja tietenkin Rotarien kanssa. Ruoka oli hyvää, niin kuin aina Rotaryn illallisilla. Alkuruoaksi oli jotain mitä en ole ennen syönyt. Tai no osa siitä oli tietääkseni pinaattikeittoa tai jotain sen tapaista, mutta sen alle oli laitettu kananmunan muotoinen vähän hyytelöimäinen asia, joka suli lämpimään keittoon. Pääruokana oli kalafilee ja paistettuja vihanneksia. Jälkiruoaksi oli vielä ilmeisesti mangojäätelöpallo. Lopulta pääsin n. 1 aikaan nukkumaan. Seuraavana aamuna heräsin 6:45 kouluun, mutta hyvin selvisin.
Tällä viikolla 19.12.  menin oman Rotary clubini kokoukseen ja syömään heidän kanssa. Minun lisäksi siellä oli 2 vierailevaa Rotaria Belgiasta, minun tutor, clubin presidentti, varapresidentti, ja n. 5 muuta jäsentä. Tunnen aina oloni niin tervetulleeksi kun menen sinne. Ensinnäkin matkustin ensimmäistä kertaa kaukobussilla ja vielä yksin, mutta hyvin selvisin perille. Tosin melkein puolituntia myöhässä, mutta se ei ollu mun syytä. :D Kun siis saavuin paikalle, niin mun tutor oli mua vastassa ovella ja mentiin yhdessä sisään. Tämän clubin kokoukset ovat melkein aina samassa hotellissa, joka on ihan Máspalomas rannan vieressä. Eli maisemat ovat todella kauniita ja ruokakin on aina hyvää. Tällä kertaa meillä oli alkuruoaksi tomaattikeittoa. Pääruoaksi oli varmaan ensimmäistä kertaa jotain muuta kuin kalaa. Eli pääruokana oli Currykanaa, riisiä ja kevätkääryleitä. Rakastan currykanaa, riisiä ja myös kevätkääryleitä, joten olin todella iloinen. Jälkiruoaksi oli vielä talon jälkiruoka, johon kuului kermavaahtoa, mansikoita ja tummaa suklaata. Lisäksi vielä jäätelöpallo, mutta en ole varma mikä maku se oli. Täällä espanjassa on yksi outo juttu, joka on erityisesti minulle todella outoa. Kahvi tarjoillaan vasta jälkiruoan jälkeen, kun Suomessa olen tottunut, että kahvi on osa jälkiruokaa.

Siinä kun syötiin niin samalla sitten kokoustettiin ja he kertoivat minulle, että Máspalomaksen lähelle on juuri perustettu uusi Rotary-klubi, josta puuttuu vielä muutama jäsen, mutta tällä hetkellä se toimii vielä yhdessä Máspalomaksen clubin kanssa, kun tosiaan muutama jäsen vielä puuttuu. Kokouksen  jälkeen otettiin taas muutamat kuvat ja sitten lähdettiin. Mä menin vielä mun tutorin kanssa yhteen ostoskeskukseen ennen, kuin lähdin bussilla takaisin kotiin.


Anteeksi tämä huono laatu

Bussissa mun taakse tulikin istumaan neljä suomalaista lomailijaa. En siinä sen enempää jutellut, mutta lähtiessäni sanoin "hyvää joulua!" :D Siitä sitten suuntasin suoraan kotiin ja avasin ensimmäisen joululahjani, jonka sain Rotaryn kokouksesta eräältä herralta. Lahja on erittäin tarpeellinen! Siellä oli siis aurinkolasikotelon näköinen kotelo ja ajattelin ensin, että "okei! Mitäköhän siellä mahtaa olla?" No ei siellä ollut aurinkolaseja vaan akkupankki, sen latausjohto, myös johto jolla voi sitten ladata puhelinta ja se osa, jonka saa kiinni autoon.


Perjantaina 22.12. mun oman perheen lähettämä joululahjapaketti saapui Laitan tähän kuvan vaan niistä, jotka tuli mulle, koska en tiedä, jos mun perheet katselevat mun blogin kuvia. :D Perjantaina käytiin myös siskon ja veljen kanssa uimassa Las Canteras -rannalla. Vesi oli yllättävän lämmintä! Hyvä tapa aloittaa joululoma menemällä jouluaaton aattona uimaan mereen!





KIrjoittelen Joulusta ensi kirjoituksessa ja varmaan vähän fiiliksistä, koska tänään on tasan kaksi viikkoa siihen, että vaihdetaan perheitä!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti