maanantai 18. kesäkuuta 2018

Lanzarote 19.-20.5.

Hei pitkästä aikaa!

Heti aluksi haluan pyytää anteeksi, että en ole kirjoittanut reiluun kuukauteen. Mulla on kuitenkin hyvä syy. Näin mun vaihdon loppua kohden meillä on ollut paljon erilaisia matkoja ja olen yrittänyt viettää mahdollisimman paljon aikaa muiden vaihtareiden + koulukavereiden kanssa.

Kuitenkin niin kuin otsikosta voitte huomata, tämä kirjoitus kertoo meidän matkasta Lanzarotelle. Lanzarote on siis yksi Kanariansaarten saarista. Menimme sinne mun ensimmäisen host-perheen kanssa. Mukana olivat lisäksi kaikki muut vaihtarit, paitsi yksi tyttö, jonka sisko oli juuri samaan aikaan käymässä täällä.

19.5. meidän lento Gran Kanarialta lähti aikaisin aamulla, ja koska saaret ovat niin lähellä toisiaan, ei matkaan kulunut kuin vajaa tunti. Lanzarotelle saapumisen jälkeen, menimme läheiseen kahvilaan luonnollisesti syömään aamupalaa, kun kello oli vasta 9. Aamupalan jälkeen meille oli koko päiväksi järjestetty erilaisia aktiviteetteja. Ensin menimme "Montañas del fuego", joka näin suoraan suomennettuna on tulivuoret. Tämä on siis eräs kansallispuisto.

Tämän jälkeen menimme "Cueva de los Verdes" nimiseen paikkaan, joka vuorostaan suomentuu Vihreiden luola. Luolat eivät kuitenkaan olleet millään tavalla vihreitä, vaan jos oikein muistan, nimi tuli erään perheen sukunimestä. Tämä luola on siis 7km pitkä luola, joka on osin avoinna yleisölle, ja sinne on myös perustettu konserttisali.

Luolan sisäänkäynti

Luolan uloskäynti

Konserttisalin lava

Kävimme myös eräällä rannalla; Playa blanca. Kävimme siellä vain pikaisesti, mutta kyseiseltä rannalta näki erittäin selkeästi viereiselle saarelle, joka on siis Fuerteventura. Tästä johtuen myös Fuerteventuralle menevät laivat lähtevät tämän rannan vierestä.

Illalla vain menimme hotellille ja vietimme aikaa siellä.

20.5. aamulla menimme rannalle nimeltään Orzola, se oli siis käytännössä erittäin valkoista hiekkaa ja laavaa. Siellä laavakokkareiden alla elää myös todella paljon pieniä rapuja ja muita elukoita.

Tämän jälkeen menimme "Mirador del Río", eli joen näköalapaikka. Tämä joku muodostuu siis Lanzaroten ja pienen La Graciosan väliin. Siellä otimme muutamat kuvat ja jatkoimme matkaa.

Tällä kertaa matka suuntautui kohti "Jameos del Aguaa". Tämä on siis maanalainen järvi, joka on muodostunut tulivuoren purkauksen seurauksena. Luola on myös ainoa paikka, jossa törmää valkoiseen luolarapuun, joita oli siellä todella paljon. Järven viereen (yläpuolelle) on myös perustettu museo, joka keskittyy Kanariansaarten tulivuoriin.

Kaikki nuo valkoiset ovat siis niitä luolarapuja.

Täältä suuntasimme kohti playa Hondaa, jossa söimme ja pulahdimme mereen ennen lentoa.

Seuraava teksti tulee kertomaan Teneriffan reissulta.