torstai 9. marraskuuta 2017

Synttäriviikonloppu ja tutor-viikonloppu 31.10., 1.11. ja 3.-5.11.2017

Hola!

Tämä kirjoitus alkaa tiistaista, joka oli mun 17-vuotis synttärit. Päivä oli ihan normaali, jos ei oteta lukuun lahjoja ja kaikkia niitä lauluja, jotka mulle laulettiin. Eli aamulla, kun heräsin, niin sain mun perheeltä lahjan. Olin sanonut heille, että tarvitsen uuden repun, jos he voisivat kertoa, mistä voin ostaa. Joten yllätys sain repun. Silloin laulettiin enimmäistä kertaa. Menin kouluun ja mun luokka lauloi mulle ekan tunnin jälkeen englanniksi ja sitten vielä lenguan tunnilla espanjaksi. Kun tulin kotiin, meidän isoäiti soitti mulle ja lauloi mulle. Meillä oli viideltä espanjan tunti, ja sen jälkeen alkoi "yllätysjuhlat." Juhlien alussa olin sopinut mun Suomen perheen kanssa, että skypetellään, joten skypeteltiin. Sitten syötiin voileipiä ja katsottiin jalkapalloa telkkarista. Kun isä tuli töistä, syötiin mun äidin tekemää hyvn suklaista, mutta todella hyvää kakkua.

1.11. oli koulusta vapaata, koska olin All Saints' day eli suomeksi pyhäinmiestenpäivä. Oltiin sovittu vaihtareitten kanssa, että mennään yhdessä syömään, koska tiistaina oli mun synttärit ja torstaina toisen vaihtarin. Tavattiin puoli seitsemän aikoihin Las Canteras rannan vieressä olevan Las Arenas ostoskeskuksen edessä. Käveltiin siitä yhdessä rantaa pitkin erääseen meksikolaiseen ravintolaan. Syötiin tapaksia ja juotiin, jotain todella hyvää jääteetä. Ravintolasta mentiin vielä läheiseen jäätelö"puotiin" jäätelöille. Olin oikein mukava ilta ja kiva tutustua paremmin vaihtareihin. 
Jossain aikaisemmassa kirjoituksessa kerroin, kuinka joulukuusta rakennettiin. Nyt se oli pystyssä.
Myös ostoskeskuksen sisäänkäynti oli saanut koristeita.

Kuva siitä hyvästä jääteestä.
Sitten viikonloppuun. Eli perjantaina 3.11. mun tutor tuli hakemaan mua kotoa ja aikeena oli viettää koko viikonloppu hänen luonaan Maspalomaksessa. Hän haki minut noin kahdeksan aikoihin ja sitten lähdettiin ajelemaan kohti etelää. Matka kestää ilman pysähdyksi noin kolme varttia, mutta meidän matkaan kului n. 2 tuntia. Ensin käytiin eräässä ostoskeskuksessa ostamassa mulle syntymäpäivälahja ja sitten vielä käytiin ruokakaupassa. Sinä iltana ei enää muuta kuin syötiin ja mä menin nukkumaan
Kuva heidän takapihalta ekana iltana. Heillä on siis tekonurmikko koko pihalla.
Seuraava aamu alkoi ihan tavallisesti, kunnes 11 aikoihin saapui mun tutorin vähän niinkuin kummilapsi, eli eräs 13-vuotias tyttö. Lähdettiin mun tutorin kolmen koiran kanssa lenkille. Lenkin jälkeen päätimme mennä syömään jäätelöä rannalle ja vähän katselemaan mihin sunnuntaina mentäisiin.
 

Lenkkimaisemia.
Rotaryn rauhan monumentti. Jos seisoo kohdassa, jossa seisoin ottaessani kuvaa, ja laulaa, niin se kaikuu erittäin hienosti.






Kuvasta näkee, kuinka hiekka pöllyää, kun tuulee.

Tässä mun tutorin koirat.

Löydettiin Calle Finlandia, eli Suomen katu.

Maspalomasin dyynit.
Lauantaina noin neljän aikoihin lähdettiin ajamaan Las Palmasiin, koska mun tutorin ystävä oli Manga-"messuilla" tekemässä body paintingia. Oli tosi mielenkiintoset messut, vaikka en mitään oikein tajunnutkaan, kun en ole sen paremmin Mangaan tutustunut.


Mun tutorin ystävän maalaus.


Illalla messujen jälkeen mentiin vielä leffaan katsomaan El secreto de Marrowbone. Täällä elouvat on siis dubattu espanjaksi, mutta kyllä mä siitä kokemuksesta silti nautin. :D

Sunnuntaina aamupalan jälkeen lähdettiin pyörillä rannalle. Siitä mun tutorin kodilta kesti pyörällä n. 10 minuutti. Osasin vielä pyöräillä. :D Vietettiin päivä melkein kokonaan rannalla siihen asti, että meitä tultiin hakemaan puoli seitsemän aikaan. Otettiin paljon kuvia, mutta laitan nyt vain muutaman tähän. :D



Illalla vielä skypetin mun perheen kanssa, koska iskällä oli lauantaina synttärit. 

Sellainen tuli vielä mieleen, että ne jotka omistavat instagramin voivat seurata siellä mun vaihtotiliä nimellä Tuikeenlaspalmas. Sinne laitan melkein päivittäin kuvia lyhyen selostuksen kanssa. Ja taas jos on jotain kysyttävää niin saa kysyä. :D 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti