keskiviikko 27. syyskuuta 2017

Ensimmäinen elokuvissa käynti ja Agaete 23.-24.9.

Hola!

Vaikka nyt on keskiviikko, kun kirjotan, niin kerron viime viikonlopusta. Ensinnäkin aloitetaan vaikka siitä, että tää aika on mennyt todella nopeesti. Eli lauantaina tuli täyteen 2 viikkoa täällä, ja tänään itseasiassa olen käynyt 2 viikkoa koulua. 

Mutta tän kirjoituksen aihe on siis viikonloppu 23.-24. Lauantaina nukuin pitkään, koska olin taas tosi väsynyt. Vinkki, jos lähdet vaihtoon, niin muista nukkua tarpeeksi ja, jos olet väsynyt, niin kerro se sun host-perheelle. Lauantaina meillä oli ruoka n. klo 14. Meitä oli syömässä meidän muu perhe, paitsi mun h-pikkuveli vaan sen "tilalla" oli h-isän äiti. Ruokaa nautittiin kauan (niinkuin täällä yleensä tehdään) ja sen jälkeen vietettiin "siestaa" eli me vaan laiskoteltiin. N. klo 17.10 lähdettiin ajamaaan kohti Siete Palmas -ostoskeskusta, koska olin menossa elokiúviin muutaman mun luokkalaisen pojan kanssa. (Sain ensimmäiset poskisuudelmat mun ikäisiltä pojilta :D) Elokuvan nimi oli Kingsman. Circulo de oro. Eli The golden circle. Se oli yllättävän hyvä ja vähän ennen elokuvaa jännitin, että pysynkö hereillä, kun se oli siis dubattu espanjaksi. Pysyin kuitenkin hereillä. Elokuvan jälkeen pojat meni vielä mäkkäriin syömään, mutta mä olin niin väsynyt, että lähdin kotiin nukkumaa.

Sunnuntaina aamutoimien jälkeen aloin varailemaan mun Eurotour-matkaa. Eli meille vaihto-oppilaille on järjestetty mahdollisuus lähteä kiertämään Eurooppaa 19 tai 10 päivän ajaksi. Itse menen vain nuo 10 päivää, koska matka on aika kallis. Kun ongelmien jälkeen saatiin varaus vahvistettua, niin lähdettiin suoraan Las Canteras rannalle. Rannalla oli myös yksi toinen vaihtari h-äitinsä kanssa, joten tavattiin heidät ja mentiin "uimaan". Voin kertoa, että tällä rannalla ei kyllä pohjosen tyttö ui, koska aallot ovat niin isoja ja jos vettä menee silmiin tai suuhun niin siinä tulee koko kuukauden suolatarpeet täytettyä. :D Mentiin takaisin kotiin n. puoli 3 syömään. Sitten ajettiin taas ostoskeskuksen lähelle hakemaan mun h-pikkuveli ja h-serkku mukaan ja lähdettiin ajamaan saaren pohjoiseen osaan, kaupunkiin nimeltään Agaete. Siellä oli tosi kuuma, n. 30 astetta. En aijo kertoa siitä sen enempää vaan laitan kuvia sieltä. Kun mentiin takaisin kotiin, niin menin vaan suoraan nukkumaan. 


LAS CANTERAS:

Rannan viereisen kauppakeskuksen pihalla rakennettiin joulukuusta.






Las Canteras eri kuvakulmista.
AGAETE:












True suomalainen. Oli niin kuuma, ettei voinut juoda kahvia, joten ostin kahvijäätelön.


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti