maanantai 2. lokakuuta 2017

Las Palmas, Outlet ja Bandama 30.9.-1.10.

Hola! Taas kerron viime viikonlopun tapahtumista.

Lauantaina päivä alkoi mun osalta siitä, että n. klo 10 heräsin ja menin syömään aamupalaa. Olin ihan täpinöissäni ja samalla ihan itku kurkussa. Minulle tuli 3 viikkoa täyteen täällä ja olin sopinut aikaisemmin sillä viikolla, että lauantaina aamupäivällä puhun Skypessä vanhempien kanssa. No siinä me sitten rupateltiin (en kuitenkaan itkenyt:D) ja helposti vierähti tunti. Kyseiselle päivälle vanhemmat olivat myös sopineet tapaavansa mun siskon kummisedän kanssa, joten pääsin puhumaan myös hänen kanssaan ja näkemään ihanaa Flicka-koiraa. Puhelun aikana äitille tuli idea, että hän käy naapurista kysymässä, josko mamma haluaisi tulla myös vaihtamaan kuulumisia. Eli käynnissä oli oikein kunnon isän puolen suvun kokous. Puhelu siis kesti, jos tarkkoja ollaan, niin 1 tunti ja 8 minuuttia.

Puhelun jälkeen mun h-vanhemmat olivat suunnitelleet, ettää mennään sellaisen Hop on-Hop off turistibussin kyytiin. Bussi kiersi vanhan kaupungin laidalta, sataman kautta aina Las Canteras rannalle ja takaisin. Oli tosi kivaa ja päästiin sinne kattoterassille. Otin tietenkin kuvia ja laitan niitä tähän.




Vielä parempaa kuvaa tulevasta joulukuusesta.


Bussiajelun jälkeen tultiin kotiin syömään ja taas vietettiin siestaa. Kun sitten lopulta jaksettiin liikkua, niin lähdettiin ulos. H-isä ja h-veli menivät kalastamaan ja minä h-äiti ja h-isosisko lähdettiin tälläiseen Outlet-tapahtumaan. Eli erään kadun keskelle oli pystytetty kojuja, joissa myytiin kaikkea koruista tauluihin ja vaatteisiin. Kierreltiin kojut ja katseltiin vielä hetki muotinäytöstä, joka oli tämän alueen keskellä. Katsottiin vielä läpi muutama vieressä ollut kauppa ja sitten mietittiin jatkoa. "Mitä me nyt tehdään?" Olimme siis kävelleet sinne eli meidän mahdollisuudet liikkua toiseen paikkaan oli kävellen.




Tässä vaiheessa h-äitini muisti, että Las Canteras rannan lähelllä oli suomalainen baari. (Nykyään irlantilainen, mutta siellä oli edelleen 2 suomalaista työntekijää.) Käveltiin sinne, kun se oli suht lähellä. Kun näin toisen tarjoilijan, sanoin heti h-äidilleni, että tuo on niin suomalainen. Ja niinhän se olikin. Keskustelin siinä hetken tämän tarjoilijan kanssa niitä näitä ja sitten tilattiin juotavat ja istuskeltiin vain siinä. Kun oltiin aika kauan istuskeltu, niin meijän kalastajatkin saapuivat paikalle. Tällä kertaa tuli toinen tarjoilija ja hänkin oli suomalainen. Pääsin siis oikein huolella puhumaan suomea. Hän sitten toivotti minut tervetulleeksi saarelle (tuli mieleen joku reality sarja). Tämä jälkimmäinen tarjoilija kertoi myös, että kyseisen baarin entinen omistaja Jussi, on perustanut uuden suomalaisen baarin, joka on jopa hieman lähempänä meidän kotia, kuin tämä missä nyt oltiin. Hän myös antoi muutamia vinkkejä ja sanoi, että jos tulee kova koti-ikävä niin olen aina tervetullut sinne rupattelemaan.

Kun lähdimme baarista, niin kello oli jo melkein puoli yhdeksän. Olin siis ihan super väsynyt. Oli suuri ihme, että olin vielä tähän aikaan ulkona, saatika sitten hereillä :D. Kun päästin kotiin, niin syötiin vielä vähän pizzaa iltapalaksi ja sitten menin vain nukkumaan.

Sunnuntai aamu alkoi sillä, että heräsin taas ensimmäistä kertaa 8 aikaan, kun mulla oli niin kuuma. Kello mulla on viikonloppuisin kymmeneltä soimassa, mutta harvoin mä sinne asti nukun. Aamu alkoi hyvin rauhallisesti. Söin hyvän aamupalan, eli leivän, tuoretta vesimelonia ja croissantin, jonka sisällä on suklaata. <3 Aamun vaan istuskelin mun h-pikkusiskon ja -veljen kanssa katsoen telkkaria, kun muut olivat vielä nukkumassa. Aamupäivällä ei oikein tapahtunut muuta kuin kirjoitin lauantaista ja vaihdoin lakanat. Kello kahden aikoihin me sitten syötiin ja suunniteltiin vähän, mitä me vielä sinä päivänä tehdään.

Istuskelin normaalisti sohvalla, ja yhtäkkia mun h-sisko tuli vaan sanomaan, että nyt lähdetään. No menin sitten vaihtamaan vaatteet, enkä yhtään tiennyt, mihin ollaan menossa. No sen verran sain vaatetusvinkkiä, että ota takki mukaan. Sitten lähdettiin autolle. Istuin kyytiin edelleen tietämättömänä, mihin ollaan menossa. Ensin käytiin heittämäss mun nuorempi h-sisko kaverilleen ja matka jatkui. Tässä vaiheessa tiesin, että ollaan menossa saaren keskiosaan. Hetken päästä mulle kerrottiin, että oltiin menossa jollekkin vuorelle. No vaikka he olisivat mulle kertoeet tarkan osoitteen, en silti olisi tiennyt, mihin mennään.

Matkan varrella nähtiin mun h-äidin vanhempien "maalaistalo." Eli heillä on asunto Las Palmasin keskustassa ja sitten tämän vuoren lähellä. Vuori oli nimeltään Bandama, jonka korkein kohta oli 569m. Vuoren vieressä oli myös tälläinen iso monttu. Jos oikein ymmärsin niin eräänlainen kraateri nimeltään Caldera de Bandama. Näin luki www.spain-grancanaria.com/fi sivustolla "noin 6 km ajomatkan jälkeen mutkaisella tiellä ohi monien viinitarhojen, jossa kasvaa viinirypäleet suosittua Vino del Monte viiniä varten, saavutte erinomaiselle Caldera de Bandama’lle, tulivuori kraateri – 1000 m halkaisijaltaan ja 200 m syvä – 569 m korkealla." Että sellainen pikku monttu :D.










Vuoren ja "montun" luota ajettiin sama 6km takaisin päin ja päädyttiin, jonkin pienen "vuoren" päälle, josta oli hienot maisemat merelle. H-perheenikään ei siellä ollut koskaan käynyt, joten oltiin kaikki yhtä täpinöissämme. Yritettiin mennä katsomaan läheistä vankilaa, mutta ei päästy niin lähelle, että oltaisiin se nähty. "Vuorelta" lähdettiin hakemaan h-sisko ja ajettiin takaisin kotiin. Illalla syötiin lämpimiä voileipiä ja menin pesun kautta nukkumaan



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti